contract de 20.000 de euro, fără licitație
Sursa poza si informatii: bistriteanul.ro
Într-o poveste inedită din județul Bistrița-Năsăud, o firmă locală a fost aleasă să gestioneze comunicarea pe rețelele de socializare ale Autorității pentru Digitalizarea României. Interesant este că această firmă este deținută de o doamnă de 70 de ani din Șieu, cunoscută pe rețelele sociale sub numele de „tușa Tore”.
Povestea „tușei Tore”
Victoria Băbuțan, o bunică din Șieu, a devenit „comunicatoarea” Autorității pentru Digitalizarea României prin intermediul firmei sale, Artwolf SRL. Într-un videoclip recent, Mihaela Ivan, fost vicepreședinte al PSD Bistrița-Năsăud, o numește pe Victoria Băbuțan „patroană” și o prezintă ca fiind „tușa Tore”. În același videoclip, „tușa Tore” recunoaște că are nevoie de un telefon mai bun.
Legătura cu Mihaela Ivan
Mihaela Ivan este rudă cu Victoria Băbuțan. În 2023, Ivan a înființat Artwolf SRL, iar un an mai târziu a transferat acțiunile firmei pe numele „tușei Tore”. Firma are același sediu social cu alte SRL-uri deținute de Mihaela Ivan sau de mama sa, precum WOLFART AGENȚIA DE IMAGINE SRL, WOLF IVART ONLINE SRL, WOLF MIVART SRL și IVART ONLINE MEDIA SRL.
Detalii financiare
Artwolf SRL a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 59.766 de lei și un profit de 45.913 lei. În primul an de funcționare, cifra de afaceri era de 34.801 lei, iar profitul de 32.763 lei. După preluarea acționariatului de către Victoria Băbuțan, veniturile firmei au crescut semnificativ, în special datorită contractului cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, care aduce aproximativ 16.250 de lei pe lună, pentru următoarele șase luni, cu posibilitatea de prelungire.
Contextul achiziției
Autoritatea pentru Digitalizarea României a atribuit direct acest contract, fără licitație publică, în luna iunie, în valoare de 20.000 de euro. Motivul invocat pentru această achiziție a fost că cei trei angajați ai autorității, responsabili de comunicare, nu ar fi fost suficient de rapizi sau calificați în realizarea de reels-uri și grafică digitală pentru a asigura o comunicare eficientă pe rețelele de socializare.
Această poveste subliniază modul în care legăturile personale și familiare pot influența deciziile administrative și financiare, chiar și în domeniul digitalizării.